Søk på dette nettstedet:

13. mar

3 gode grunner til å investere i portrettbilder.

Bilder gir oss en pekepinn på hva vi kan forvente av opplevelsen med bedriften din. De gir deg muligheten til å appellere til omverden, forventningsstyre og vise hvem dere er gjennom bilder av de som er ansiktet deres utad; de ansatte. Det er disse som kjenner sjelen til bedriften din ut og inn, og som gjerne vil reflektere dette utad. 

Å investere i profesjonelle ansattbilder gjør derfor mye positivt for bedriften din. Men hvorfor?

  1. Merkevarebygging

Personlig touch kan være veldig viktig i kommunikasjonen på sosiale flater. De ekte historiene, innblikkene bak sceneteppet. Det er det vi trigges og engasjeres av. Da er det kanskje ikke så rart at organiske innlegg med bilder blir delt oftere på sosiale medier, enn innlegg med bare tekst. Portrettbilder av de ansatte vil ikke bare gjøre deg som avsender mer troverdig, men gi deg gode muligheter for å kommunisere disse historiene, og la publikum knytte seg til deg og brandet ditt. Visste du at bilder også hjelper deg i søk? De vil kunne dukke opp i søkemotorer og gjøre lenken til din bedrift mer attraktiv å klikke på enn andres.

  1. Kultur

Prosessen med å ta portrettbilder kan bli en god teambuilding-opplevelse, hvis gjort riktig. Å få folk ut av komfortsonen, skape en kreativ prosess som involverer de ansatte og gjøre noe gøy sammen kan være godt for fellesskapet. Gi dine ansatte muligheten til å vise frem sin personlighet og bedriften på den beste måten. Ikke bare skaper dette en god følelse av samhold, men sluttresultatet vil gi bedriften et mer menneskelig og autentisk uttrykk.

  1. Employer branding

Den dagen rekrutteringsbehovet dukker opp vil talentene være lettere å få tak i, når du har tatt noen grep i ditt employer brand. Og mye kan gjøres med bilder. Ved å gi et innblikk i bedriftskultur, verdier og en sniktitt på potensielle nye kolleger, vil grunnlaget for å friste frem en jobbsøknad være desto stødigere. Bedriften vil fremstå mer personlig, og det vil gjøre det lettere for potensielle ansatte å forestille seg hvordan det vil være å jobbe der.  

Så vi er enig i at portrettbilder har flere positive konsekvenser for bedriften din. Men holder det ikke med bildene vi tok med digitalkameraet i 2013?

Som med så mange andre ting, utvikler kvaliteten og standarden på foto seg hele tiden. Dette skaper også et krav om å holde bildebanken oppdatert, for å ikke gi inntrykket av å være en gammel traver (ingen skygge til gamle travere, dere er også gull!). Profesjonelle og helhetlige bilder bidrar vesentlig til det samlede inntrykket vi får av bedriften. Hvis du ønsker å gi inntrykk av å være en moderne bedrift må den visuelle profilen din kommunisere nettopp dette. Det er heller ikke til å stikke under en stol at stilistiske portrettbilder tatt av en profesjonell fotograf vil gi deg mer enn når virksomhetens hobbyfotografer bidrar med sitt (ingen skygge til hobbyfotografene heller).

La oss vise oss fra vår beste side. La oss ta gode, tidsriktige portrettbilder av ditt ansikt utad som forteller det publikum noe om hvem dere er!

Vi tilbyr en rekke bildepakker og kan skreddersy riktig løsning for deg. Les mer her.

Amir-Alexander Holmeslet